Oog voor detail | Rekening houden met een detail

Inmiddels al weer zes jaar geleden stelde SVP samen met inwoners en stakeholders een dromenboek op met inspiratiebeelden voor verschillende locaties in Vianen. Het boek liet de mogelijkheden en kansen zien van de toekomst van dit mooie vestingstadje in het hart van Nederland. Dat wij niet dromen zonder realiteitszin is in Vianen inmiddels wel bewezen, want meerdere dromen zijn inmiddels gerealiseerd. Bij het realiseren van plannen is oog voor detail belangrijk.

Vianen is een stad van historie en tradities. De Voorstraat in het centrum is één keer per jaar een bruisende plek waar de Paardenmarkt plaats vindt. Op deze dag worden verschillende activiteiten georganiseerd in de straat die een specifieke ruimte vragen. Dan vinden er een grote warenmarkt, paardenkeuringen en ringsteken, gekleed in het thema van dat jaar, plaats. Door een zorgvuldige plaatsing van bomen en armaturen in het nieuwe ontwerp van de straat is er voor gezorgd dat op alle dagen van het jaar de Voorstraat een groene en gezellige uitstraling heeft. Maar de oplettende kijker zal zien dat in het profiel op een aantal plekken letterlijk en figuurlijk ruimte is gecreëerd voor dit jaarlijkse evenement.

Helaas kon dit jaar vanwege COVID de jaarlijkse paardenmarkt geen doorgang vinden, maar volgend jaar zijn we er weer bij!